KATALOG STRON

Prezentowane propozycje stron są jedynie przykładami tego jak dana strona może wyglądać. Ze względu na dostępność materiałów i preferencje zamawiającego strona może wyglądać inaczej niż w katalogu. Te projekty, które zajmują dwie strony są oznakowane jako (dwustronna).

Jesteśmy otwarci na nowe pomysły, jeśli w katalogu nie ma tego czego Państwo szukacie to napiszcie, chętnie opracujemy taki projekt.

001 PUZZLE OWOCOWO - WARZYWNE 

 
Na puzzle składają się truskawka, dynia i bakłażan, każde "pokrojone" na pięć części. Choć owoce i warzywa podzielone są na duże kawałki, to gdy są one rozsypane ułożenie ich  nie jest już takie proste.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne myślenie,
- rozpoznawanie kształtów,
- wyobraźnię przestrzenną.

Wiek 2+ (podział na 2 części), 3+ (podział na 3 części), 4+ (podział na 5 części)
Przeznaczenie: książeczka

* Prezentowane na zdjęciach przedmioty nie są opcjonalne, przy każdej realizacji mogą być dostosowane do preferencji dziecka lub dostępnych materiałów. Jednocześnie przedmioty muszą być proste w swojej formie, by dodatkowo nie rozpraszać malucha.

002 JEŻYK (dwustronna)

Jeżyk zbiera w lesie różne dary natury by przygotować się do zimy. Nasz jeżyk zamiast igieł ma do noszenia zapasów rzepy i może zebrać maksymalnie pięć przedmiotów. Może zbierać to co rośnie na drzewie (jabłka) i to co rośnie pod drzewem (grzyby).

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- liczenie do 10,
- dzielenie na zbiory,
- dodawanie i odejmowanie.

Wiek 3+

Przeznaczenie: książeczka

003 DŹWIG

Strona idealna dla małych budowniczych, a może dokerów. Dźwig ma do przeniesienia dwa kontenery, bele drewna i skrzynię. Ładunki są montowane na rzepy, za które dźwig je łapie. Do tego dźwig ma ruchomą linę, a jego ramię okręca się na wszystkie strony na magnesie.

Przy pomocy tej strony można z dzieckiem rozmawiać o kolorach, roli transportu i tym co można przewozić. Może też wprowadzić malucha w świat liczb poprzez liczenie ładunków, ich dodawanie, odejmowanie czy porównywanie ilości ładunków po stronach obu stronach dźwigu.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- liczenie do 4,
- dzielenie na zbiory,
- dodawanie i odejmowanie,
- poznawanie kolorów.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

004 PIASKOWY ZAMEK - układanka (dwustronna)

Układanka piaskowy zamek składa się z dwóch stron. W jednej części mamy wiaderko, w którym przechowywane są elementy układanki. W drugiej części strony jest "piasek" na którym maluch układa swój zamek lub inną budowlę. Elementy układanki zaopatrzone są w rzepy, podobnie jak część piaskowej strony, dzięki temu zamek nie ucieknie z książeczki.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne myślenie,
- rozpoznawanie kształtów,
- wyobraźnię przestrzenną.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka

005 TOR PRZESZKÓD (dwustronna)

Ta strona to idealny trening dla poprawienia sprawności małych paluszków. Mamy ul a w nim pszczółkę (jest na sznureczku, więc nie odleci na zawsze ze strony), która aby dolecieć do trzech kwiatków niejednokrotnie musi pokonać metkowe przeszkody (metki utworzone z tasiemek).
Jest chmurka i kropelki deszczu, ważki, słoneczko czy zielona trawa. Cała zabawa polega na tym aby pszczółka przeszła przez tasiemkowe metki. Metek jest na tyle dużo, że za każdym razem pszczółka może przebyć inną trasę by dotrzeć do celu. A do tego wszystkiego zarówno maluch jak i opiekun mogą tworzyć własne opowieści o przygodach pszczółki.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne myślenie,
- rozpoznawanie kształtów,
- wyobraźnię przestrzenną.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka

006 ZEGAR

Zegar z ruchomymi wskazówkami, dzięki któremu zapoznamy dziecko z pojęciem czasu oraz liczbami. Do tego każda cyfra przyczepiana jest na rzep, dzięki temu można z maluchem ćwiczyć liczenie od 1 do 12 oraz ustawianie cyfr we właściwej kolejności.
Ta strona będzie służyć dziecku przez kilka lat, w wieku przedszkolnym malucha opanuje pełne godziny zegara. Później w wieku szkolnym dziecko zacznie rozumieć, że czas można opisywać na różne sposoby.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne myślenie,
- liczenie do 12.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

007 GRA KÓŁKO I KRZYŻYK

Gra w kółko i krzyżyk to jedna z najstarszych gier świata. To gra dla dwojga, zabija nudę w domu i podróży, a do tego uczy. Uczy o wygranej i przegranej, co łatwiej pomoże nam nauczyć malucha, że to dobra zabawa jest celem, a nie tylko wynik. Przy jej pomocy można przemycić podstawowe zasady gry fair play.
U nas można zamówić inne figury niż standardowe kółko i krzyżyk np. trójkąt, kwadrat lub jak na zdjęciu kółeczka w różnych kolorach.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne i strategiczne myślenie.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

008 KSZTAŁTY

Kształty to forma sortera, gdzie dziecko ma dopasować kształt przedmiotu do kształtu wyrysowanego na stronie. Do dyspozycji ma 6 kształtów (każdy przypinany na rzepy): kółko, jajko, trójkąt, serduszko, plus (krzyżyk) i prostokąt.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- rozpoznawanie kształtów,
- wyobraźnię przestrzenną.

Wiek 2+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

009 SŁOŃ

Słoń z dużym uchem i trąbką, a każde coś robi. Za trąbę dziecko może ciągnąć, bo ta dzięki wszytej gumce ta rozciąga się. Dodatkowo tą trąbę można przypiąć do strony. Ucho pobudza zmysł słuchu bo szeleści, gdy mała rączka je gniecie.

Strona wspomaga:
- koordynacja oko - ręka,
- chwytność palców.

Wiek 2+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

010 STODOŁA (dwustronna)

Stodoła z wielkimi otwieranymi wrotami, a w niej świnka, krówka i owca, do tego bele siana. Zwierzaki, które przypinane są na rzepy można wypuścić na łąkę. A o tym co zwierzaki będą robiły na łące decydować będzie maluch lub opiekun, który może opowiedzieć niejedną historyjkę. Dodatkowo ta strona może uczyć dziecko jak dbać o zwierzątka. Wystarczy podpowiedzieć, że po zabawie na łące zwierzątka trzeba odprowadzić do stodoły.
Stodoła może być czerwona, niebieska lub w każdym innym kolorze, w zamówieniu wystarczy wpisać jaki kolor ma mieć budynek.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- dbanie o porządek i zwierzątka.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka

011 PSZCZÓŁKA

Strona z pszczółką latającą od kwiatka do kwiatka. Na początku zabawę stanowić będzie przepinanie pszczółki z kwiatka na kwiatek. Później maluch zauważy, że od ula do każdego kwiatka prowadzi ścieżka. Wówczas będzie próbowało prowadzić pszczółkę do kwiatka taką ścieżką. Mamy tu najprostszą formę labiryntu, gdzie maluch musi wybrać właściwą ścieżkę by dotrzeć co wybranego kwiatka.
Pszczółka jest połączona z ulem sznureczkiem, a z kwiatkami łączy się przy pomocy zatrzasków.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację
- logikę.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

012 SYGNALIZATOR

Sygnalizator świetlny pozwoli zapoznać się dziecku z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Opiekun może opowiedzieć jak przy pomocy świateł przechodzi się na pasach oraz jak one regulują ruch uliczny.
Światła mocowane są na zatrzaski, a dodatkowo umocowane sznureczkami, dzięki czemu nie zgubią się nawet podczas podróży.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

013 PAJĄCZEK

Pajączek pilnuje swoich motylków i kulek. Ile ich złowił na swoją pajęczynę? Odpowiedź na to pytanie pozwoli rozwijać umiejętność liczenia poprzez zabawę. Przesuwając koraliki na nitkach pajęczyny można je liczyć w różnych kombinacjach: motylki, kulki czy kolory.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne myślenie,
- liczenie,
- dodawanie i odejmowanie,
- dzielenie na zbiory.

Wiek 4+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

014 BIEDRONKA

Biedronka dziesięciokropka. Kropeczki zapinane na rzepy, ale dzięki filcowym skrzydełkom będą się też trzymać innych części skrzydła. Kropki można chować w kieszonce zamykanej na zamek, dzięki czemu maluch żadnej nie straci.
Biedronka to świetna gimnastyka dla paluszków, a także narzędzie poprawiające koordynację oko - ręka.Pomaga wprowadzić malucha w świat matematyki.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne myślenie,
- liczenie do 10,
- dodawanie i odejmowanie,
- dzielenie na zbiory.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

015 PUZZLE - ZWIERZAKI

Puzzle bardzo proste, ale też bardzo kreatywne. Dlaczego? Dziecko ma za zadanie dopasować głowę do tułowia, tak aby powstał lew, krówka, zebra i pszczoła. Jednak nikt nie broni tworzenia pszczoło-lwa czy krowo-zebry i snucia opowieści jak to się stało, że takie zwierzę powstało. Każdy tułów jest wszyty na stałe do strony, natomiast głowy są odczepiane (rzep).
Pokazany zestaw nie jest opcjonalny, można zaproponować inne zwierzaki. Idea jest zaś taka, aby były dobrane w pary, które na pierwszy rzut oka są do siebie podobne.
Tu mamy takie pary:
lew / pszczoła - mają podobną kolorystykę utrzymaną w pomarańczach i żółci,
zebra / krówka - podobna kolorystyka, do tego łaty i paski, które dla malucha nie muszą być początkowo tak oczywiste.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć,
- logiczne i strategiczne myślenie.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

016 CYFRY

Strona, która bezboleśnie wprowadzi dziecko w świat liczb i działań matematycznych. Dla malucha zapisana cyfra 2 czy 5 to jedynie kolejne znaczki podobnie jak literki w książeczce czytanej na dobranoc. Gdy jednak pokażemy, że 2 to np. dwa jabłuszka, a 5 to pięć samochodzików, wtedy cyfry zaczynają mieć sens i znaczenie. Nasza strona ułatwia takie skojarzenie cyfry z ilością jaką reprezentują.
Pod każdą klapką są wyrysowane lub naszyte przedmioty odpowiadające ilościowo cyfrze wypisanej na klapce. Dodatkowo dla liczby 10 jest sznureczek z kolorowymi koralikami, które można przesuwać. Można też pokazać na okienkach dodawanie i odejmowanie do 10, a nawet porównywanie liczb.

Strona wspomaga:
- koncentrację i pamięć,
- liczenie do 10
- dodawanie i odejmowanie.

Wiek 4+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

*Prezentowane na zdjęciach przedmioty znajdujące się pod klapkami nie są opcjonalne, przy każdej realizacji mogą być dostosowane do preferencji dziecka lub dostępnych materiałów. Jednocześnie przedmioty pod klapkami muszą być proste w swojej formie, by dodatkowo nie rozpraszać malucha.


017 PUZZLE - KTO ZJE?

Puzzle w których maluch dopasowuje zwierzaka do przekąski. Na zdjęciach prezentujemy taki zestaw:
kot - ser
królik - marchew
mysz - ser
pies - kość

Ta strona to doskonała zabawa dla małych paluszków, a dla opiekunów punkt wyjścia do opowieści o zwierzątka i ich przygodach, ale też o jedzeniu, jego rodzajach, ulubionych potrawach czy tym skąd bierze się jedzenie.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

*Prezentowane na zdjęciach zwierzęta i przekąski nie są opcjonalne, przy każdej realizacji mogą być dostosowane do preferencji dziecka.

018 PUZZLE - AUTA

Puzzle w których maluch dopasowuje do siebie kabiny i naczepy by stworzyć autobus, dostawczaka, karetkę pogotowia czy wóz strażacki.

Ta strona to doskonała zabawa dla małych paluszków, ale przede wszystkim zabawa dla umysłu, który ćwiczy, aby złożyć właściwe autka. Dla opiekunów to punkt wyjścia do opowieści o autach, ich rodzajach i funkcjach.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- koncentrację i pamięć.

Wiek 2+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

019 PUZZLE - ROBOT

Strona na której maluch tworzy robota. Małą podpowiedzią są kolory, z których może złożyć 4 podstawowe wersje. Jednak to mały konstruktor będzie decydował jaką głowę czy w jaki sposób jego robot będzie się poruszał.

Ta strona to doskonała gimnastyka dla małych paluszków, ale tu będzie pracowała wyobraźnia i kreatywność malucha . Dla opiekunów to punkt wyjścia do opowieści o robotach w roli głównej.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- kreatywność i wyobraźnię,
- koncentrację i pamięć.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

020 TANGRAMY

Tangramy to jedna z najstarszych gier, a właściwie łamigłówek, która powstała ponad 3000 lat temu w Chinach. Założenia układanki są dość proste, przy użyciu wszystkich 7 elementów należy ułożyć kwadrat lub inną figurę. Tu otwiera się trudność tej łamigłówki, a jednocześnie nieskończone możliwości zabawy jej elementami.

Gra w naszym podstawowym wykonaniu jest już polecana już dla trzylatków, a to ze względu na kolorystykę i kształty. Każdy z siedmiu elementów układanki ma inny kolor odpowiadający każdemu z kolorów tęczy. Dzięki temu dziecko może zapoznać się z kolorami i kształtami (trójkąt, kwadrat i równoległobok). Kolejnym etapem zabawy, który będzie zajmował dziecko na lata to układanie różnych obrazków przedmiotów, ludzi czy zwierząt. Na początku maluch będzie bawił się tylko kilkoma elementami i nie należy go zmuszać do używania wszystkich kształtów. Gdzieś w międzyczasie dziecko nauczy się składać podstawowy kwadrat z wszystkich 7 elementów kończący zabawę z tangramami.

Zamawiając grę dla starszych dzieci można wybrać tylko jeden kolor na kształty.

Strona wspomaga:
- koordynację oko - ręka,
- chwytność palców i precyzję ruchów,
- kreatywność i wyobraźnię,
- koncentrację i pamięć.

Wiek 3+
Przeznaczenie: książeczka, plansze

UWAGA

Prezentowane strony do książeczek przeznaczone są głównie dla dzieci powyżej 3 roku życia. Każda strona posiada znacznik wiekowy. Te przeznaczone dla mniejszych dzieci, mają duże elementy ruchome, a mniejsze są naszyte na stałe.

LOKOMOTYWA http://puchaczmalucha.blogspot.com/p/cennik.html http://puchaczmalucha.blogspot.com/p/puchacz.html http://puchaczmalucha.blogspot.com/p/projekty.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz